Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

27
03.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 27.03.2020r. - POSZUKIWANIE OZNAK WIOSNY

 

1. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów. Rozwijanie mowy, poznawanie przyczyn ochrony roślin.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 56. (5- latki)

Oglądanie obrazków. Omawianie etapów rozwojowych żaby. Kończenie rysowania żab według wzoru. Kolorowanie ich.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 58. (5- latki)

Czytanie całościowe (5-latki) nazw kwiatów. Próby wyjaśniania, dlaczego niektóre z nich są pod ochroną. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

 

Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu. (3, 4, 5- latki)

Gdy poczuł, że zbliża się wiosna,

przebił śnieg i na świat się wydostał.

Wypowiadanie rymowanki przez dziecko ze zwiększającym się natężeniem głosu, a następnie z malejącym natężeniem głosu.

 

Układanie przez R., a potem przez dziecko, zdań o przebiśniegu. Liczenie słów w poszczególnych zdaniach przez dziecko. (4, 5- latki) Np:

Przebiśnieg przebija śnieg.

Przebiśniegi są kwiatami objętymi ochroną.

Przebiśnieg ma białe, delikatne płatki.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 59. (5- latki)

Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

2. Założenie hodowli krokusa lub tulipana. (3, 4, 5- latki)

Dla dziecka: doniczka, rękawiczki ochronne, cebulka kwiatowa tulipana lub krokusa, kartka, kredki.

Oglądanie cebulek kwiatowych, porównywanie ich wyglądu, wypowiedzi dzieci o tym, czego potrzebuje roślina do życia. Sadzenie cebulek w doniczkach oznaczonych etykietkami z rysunkami tulipana i krokusa, wykonanych przez dziecko. Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu roślin; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

 

Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – Wiosenne kwiaty.(3, 4, 5- latki)

Grzechotka.

Dziecko jest kwiatem. Przykuca w rozsypce; budzi je wiosenne słońce – delikatny akompaniament na grzechotce. Powoli wstaje, prostuje łodyżki, liście, wyciąga główkę kwiatową w kierunku słońca. Brak akompaniamentu jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 24. (4-latki)

Dziecko ogląda obrazki przedstawiające, jak rośnie krokus. R. pyta dziecko, czy wie, jak nazywa się kwiat przedstawiony na karcie pracy. Następnie

zachęca je do opisania jego wyglądu, pyta dziecko, co wie na temat krokusów. R. przekazuje ciekawostki na temat krokusów.

Następnie dziecko:

rysuje po śladach rysunku krokusów,

koloruje rysunek według wzoru,

numeruje odpowiednio obrazki za pomocą kropek.

 

Dziecko 3-letnie może kolorować wydrukowany, dowolny obrazek konturowy krokusa.

 

Zabawa plastyczna – Pierwsze bazie( dla chętnych dzieci).

Dla dziecka: wazon narysowany przez R., kolorowy papier, szare gazety, nożyczki, klej.

Dziecko przykleja na kartce wazon wycięty po liniach narysowanych przez R., na wazonie przykleja paski papieru wydarte z szarych gazet (gałązki); dokleja po obu stronach gałązek wydarte z gazet niewielkie owale bazie. Dziecko przelicza gałązki w wazonie.

 

Proszę (w miarę możliwości) o przesyłanie zdjęć na telefon założonej hodowli krokusa i tulipana a także wykonanych prac plastycznych, które będę umieszczać na stronie internetowej w zakładce grupy A.

 

Zachęcam również do skorzystania z poniższy linków. Dostępne tam zadania, łamigłówki i propozycje zabaw, być może staną się inspiracją do ciekawego spędzenia czasu w domu.

 

https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

 

Zdalne lekcje – Portal Gov.pl - zakładka – oddział przedszkolny

 

Pozdrawiam

Leokadia Dolega