Jesteś tutaj: Start / Z życia szkoły

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Dzisiaj klasy 1a i 3b zwiedziły studio filmowe Alvernia Planet. Dzieci poznały tajniki powstania filmów, miały możliwość przekonać się i zrozumieć sens  zdania  "Nie wszystko co widzimy i słyszymy w filmie jest prawdą". Wycieczka była bardzo interesująca, niestety w studiu ze względu na prawa autorskie scenografii, nie można było wykonywać zdjęć.

05.2024

Wycieczka jest jednym z najmilszych momentów w życiu każdego ucznia, dlatego nasze trzy  klasy w dniach 9. i 10. maja 2024r. udały się w Pieniny. Wyjazd ten stanowił największą atrakcję w obecnym roku szkolnym. Zgodnie z harmonogramem wycieczki w pierwszym dniu pokonaliśmy drogę do wąwozu Homole, odwiedziliśmy urokliwe schronisko pod Durbaszką, przeszliśmy na wyjątkowo wysoką, ale widokową górę, skąd rozpościerały się widoki na całą panoramę Szczawnicy,  a nawet Tatry. Następnie zeszliśmy do centrum Szczawnicy, skąd zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, dojechaliśmy do pensjonatu, w którym mieliśmy nocować. Po obfitej kolacji czekały na nas jeszcze kiełbaski z grilla, a żeby spalić zjedzone kalorie, większa część z nas rozegrała mecze: piłki nożnej lub siatkowej.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania ruin zamku w Czorsztynie, następnie relaksowaliśmy się na statku, podziwiając panoramę Niedzicy i Czorsztyna. Był także czas przewidziany na desery i zimne napoje. Następnie czekał na nas pyszny obiad, a po nim zabawa w Spiskiej Krainie.
Wycieczka w Pieniny przysporzyła wielu wrażeń, a niektórzy już w drodze powrotnej pytali, kiedy pojedziemy na kolejną wyprawę
A oto galeria z naszej wyprawy:

J. Popowicz

05.2024

Na szkolnej scenie wystąpili młodzi artyści, którzy dali wspaniały popis umiejętności tanecznych, wokalnych, aktorskich, muzyczno- instrumentalnych. Mimo towarzyszącej tremy wszyscy wykonawcy zaprezentowali się świetnie. Atmosfera podczas konkursu była wspaniała. Publiczność żywiołowo oklaskiwała kolejnych uczestników doceniając ich talent, zaangażowanie oraz odwagę. Wysoki poziom konkursu sprawił, że jury miało trudności z wyborem. Gratulujemy wszystkim uczestnikom talentu.

Podziękowanie

05.2024

Wybitni fizycy, chemicy i ich odkrycia

Zachęcam uczniów klas 7 i 8 do wzięcia udziału w konkursie chemiczno-fizycznym pt. „Wybitni fizycy, chemicy i ich odkrycia”. Konkurs polega na  przygotowaniu dowolną techniką plakatu przedstawiającego  postać chemika, fizyka lub jego karykaturę w sytuacji związanej z jego osiągnięciami. Plakaty należy wykonać w formacie A3. Prace należy oddać do nauczyciela chemii i fizyki do 18.04.24.
Ocenie podlegać będą:
-zgodność pracy z tematem konkursu,
-pomysłowość i estetyka pracy.
Za udział w konkursie uczniowie otrzymają oceny z chemii lub fizyki, punkty z zachowania, a za najlepsze prace dodatkowo nagrody- niespodzianki.

Anna Dzierwa- Jaromin

04.2024

Akcja Godzina dla Ziemi WWF odbędzie się 23 marca o godz. 20:30.

W tym dniu w symbolicznym geście troski o przyszłość naszej planety na jedną godzinę ludzie gaszą światła w swoich domach, a instytucje wygaszają oświetlenie w budynkach użyteczności publicznej. W Polsce w poprzednich edycjach zaangażowało się blisko sto miast, wygaszając oświetlenie publicznych obiektów. Tegoroczna edycja Godziny dla Ziemi WWF w Polsce dedykowana jest rzekom. Godzina dla Ziemi WWF łączy ludzi całego świata ponad podziałami.