Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

31
03.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A

w dniu 31.03.2020r. – ZADANIA O PTAKACH

 

ZADANIA DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP WIEKOWYCH

PIĘCIOLATKI

Zajęcia 1.
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji. Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka. R. podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dz. układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dz. dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Dz. liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

•Na drzewie było 8 gołębi. (Dz. układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
Dz. liczy pozostałe klocki i odpowiada na pytanie.

Proszę wejść na stronę MAC Grupa – więcej – Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady.(Książka różowa) Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 65. Kolorowanie jajek. Jeżeli rodzic nie może wydrukować strony, to proszę, aby na kartce przerysował jajka, a dziecko pokoloruje wg instrukcji.

• Karta pracy, Nowe przygody Olka i Ady, (Książka fioletowa) cz. 3, s. 63. Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. (Może być palcem w powietrzu) Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.

• Karta pracy, Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, s. 64. Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie z R. nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.( R. może przerysować zadanie na kartkę, a dziecko uzupełni.)

CZTEROLATKI

Proszę wejść na stronę MAC Grupa – więcej – Nowe przygody Olka i Ady cz. 2
• Karta pracy, Nowe przygody Olka i Ady cz. 2, nr 25. Dziecko: − ogląda obrazki, − opowiada historyjkę o rodzinie bocianów. R. pyta dziecko, co wie o bocianie. Przekazuje mu ciekawostki na jego temat.
Bociany są gatunkiem chronionym w Polsce. Po powrocie z ciepłych krajów zajmują się przebudową starego gniazda lub budują nowe. Po złożeniu jaj (zazwyczaj do 4) samica, na zmianę z samcem, wysiaduje jaja.Wymyślanie innego zakończenia historyjki – Co by było, gdyby...? R. mówi dziecku, że historyjka mogłaby się zakończyć inaczej. Pyta dz.: Co by było, gdyby np. z jajek wykluły się inne ptaki? Dz. wypowiada się, podaje przykłady innego zakończenia historyjki.
• Karta pracy, cz. 2, nr 25. Dzieci: − liczą bociany, − pokazują palcem i mówią za osobą dorosłą: pierwszy bocian, drugi bocian...

 

TRZYLATKI

Proszę wejść na stronęMAC Grupa – więcej – wybrane karty pracy – Olek i Ada trzylatki część 2 str. 9, 10.
Proszę o wykonanie polecenia z dzieckiem (w razie braku możliwości drukowania, proszę narysować krokusa na kartce, a dziecko go pokoloruje.)

Zajęcie 2. DLA WSZYSTKICH DZIECI

1). Zabawy konstrukcyjne. Budowanie budek lęgowych dla ptaków. Dzieci budują z klocków budki lęgowe dla ptaków. Podają nazwę ptaka, dla którego zbudowały budkę. Rodzice mogą zrobić dziecku zdjęcie z budką lęgową i wysłać je na mój e – mail.

2). Ilustrujemy muzykę ruchem – dzieci improwizują ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie.


Ps. Ciekawy program emituje tvp 2 w godz. 11.00 – 12.30 „ Wesoła Nauka, Wielkie dzieła małych rączek”.

Pozdrawiam
Agnieszka Śliwińska - Gabryś