Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

01
04.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 01.04.2020r. - WOŁANIE WIOSNY

 

1. Utrwalenie piosenki „Maszeruje wiosna”( 3, 4, 5- latki)

 

Zabawa Kolorowe kwiaty – wyrabiająca reakcję na ustalone sygnały.

Obok dziecka na dywanie leżą kolorowe kwiaty. W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje między kwiatami. Kiedy usłyszy refren, zajmuje miejsce obok dowolnego kwiatka. Następuje przerwa w muzyce. Dziecko zajmuje miejsca zgodnie z poleceniem R.: z przodu kwiatka, z tyłu kwiatka, z lewej strony, z prawej strony.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 65 (5-latki)

Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach.

Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 66 (5-latki)

Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

 

Zabawa relaksacyjna – Ptasie gniazdo.

R. wraz z dzieckiem buduje gniazdo z koców i poduszek. Siadają w gnieździe. R. prosi dziecko, aby wyobraziło sobie, że jest pisklęciem. Przy nagraniu spokojnej melodii opowiada, co się zdarzyło.

Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzo wysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie. W gnieździe mieszkają mama bocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo się przewraca, a wy, małe pisklęta, musicie rozłożyć skrzydełka i machać nimi, aby nie spaść na ziemię. Rozłożcie szeroko ramiona i latajcie, mówiąc: kle, kle, kle… dopóki nie naprawię gniazda i z powrotem was do niego nie przyprowadzę. (R. naprawia gniazdo i przyprowadza do niego jedno pisklę). R. kontynuuje opowieść: – Teraz znów siedzimy w naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy. Ojej, nadchodzi burza! Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóżcie skrzydełka i latajcie, powtarzając przy tym: kle, kle, kle… Mocno poruszajcie swoimi skrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niego wszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć w ciepłym domku. Widzę, że moje małe bocianki umieją już latać… Rozwińcie swoje skrzydełka, pofruńcie i przylećcie teraz do gniazda same.

 

2. Ptasie gniazda – zajęcia matematyczne (3, 4, 5-latki)

R. opowiada dziecku o tajemniczej zawartości swojej torby. Dziecko, nie wyjmując przedmiotu z torby, próbuje określić, co trzyma w ręce. Następnie R. wyjmuje różnokolorowe piórka oraz styropianowe jajka różnej wielkości. Pyta dziecko, czy wie, do jakich zwierząt mogą należeć te przedmioty. Potem R. prosi je, aby uważnie obejrzały i dotknęły piórka i jajka.

 

Porównywanie wielkości jajek różnych ptaków.

R. wzbogaca wiedzę dziecka. Pokazuje w internecie jajka różnych ptaków. Zwraca uwagę na ich wygląd, mówi, jaki ptak znosi dane jajko. Z pomocą R. dziecko wskazuje jajka – od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Następnie R. pokazuje zdjęcie kukułki. Przekazuje ciekawostki na temat wyglądu i zwyczajów tych ptaków wiosną.

Kukułka nie buduje gniazda. Swoje jajka podrzuca do gniazd innych ptaków. Obserwuje się także zwyczaj wyrzucania przez kukułkę jajek innych ptaków z ich gniazd.

 

Zabawa ruchowo-matematyczna – Kukułka podrzuca jajka.

R. z pomocą dziecka, układa na podłodze małe obręcze – gniazda. Wręcza dziecku, które jest ptakiem, kopertę z kilkoma papierowymi jajkami, które wcześniej dziecko wycięło. Dziecko liczy jajka i układają je w swojej obręczy. Następnie R. włącza nagranie muzyki. Podczas trwania utworu ptak wylatuje z gniazda – dziecko biega i macha rękami jak ptaki skrzydłami. W tym czasie R., który jest kukułką, podrzuca do obręczy po jednym jajku (lub po 2 czy 3 jajka, w zależności od umiejętności dziecka). Podczas przerwy w muzyce ptaki wracają do gniazd – dziecko siada przed swoją obręczą. Przelicza, czy ma tyle samo jajek co przedtem, a jeśli nie, to o ile jajek ma więcej. R. powtarza zabawę kilkakrotnie. Za każdym razem R. albo dokłada jajka, albo zabiera.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 26 (4-latki)

Dziecko:

koloruje bociana według wzoru,

rysuje po szarych liniach rysunków jajek,

wskazuje najmniejsze jajko i największe jajko.

 

Pozdrawiam

Leokadia Dolega