Kształcenie na odległość
08
04.2020
Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 08.04.2020r. - KOSZYCZEK DOBRYCH ŻYCZEŃ
1. Słuchanie piosenki Koszyczek dobrych życzeń (sł. i muz. Krystyna Gowik) (You Tube).
I. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!
II. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?
Ref.: Mama, tata…
III. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.
Ref.: Mama, tata…
• Rozmowa na temat tekstu piosenki.
− Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence?
− Co znaczą w piosence słowa „koszyczek dobrych życzeń”?
• Utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren.
• Zabawa Ciepło, zimno,pod hasłem:Szukamy jajka.
(Jajko ugotowane na twardo)
Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzic naprowadza dziecko na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.
• Zabawa ruchowa przy muzyce Modesta Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach. (You Tube).
Dzieci zamieniają się w kurczątka, które przy nagraniu muzyki wykluwają się z jajek i wyruszają zwiedzać świat. Dzieci ruchami ciała, mimiką i głosem najpierw naśladują kurczątka zwinięte w jajeczku, następnie wolno zaczynają się poruszać, prostują się, wyciągają łapki i głowy – wykluwają się ze skorupek. Potem wyruszają w drogę, która prowadzi pod górę. Idąc, kołyszą się na boki. Następnie turlają się z górki i trafiają do kurnika, gdzie czeka na nie mama kwoka z pysznym śniadankiem.
2. Wykonanie koszyczka wielkanocnego.
• Zagadki dotykowe – Co ukryłam w pudełku?
R. wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko z zasłoniętymi oczami odgaduje, co otrzymuje do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie, borowinkę, serwetkę.
• Na podstawie obserwacji i doświadczenia, dziecko wypowiada się o tym, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny. Wyjaśnienie, dlaczego właśnie takie potrawy i przedmioty powinny się w nim znaleźć. (Rekwizyty, które powinny się znaleźć w koszyczku wielkanocnym, i inne, które nie powinny się tam znaleźć).
Dziecko wybiera spośród zgromadzonych na stoliku rekwizytów te, które powinny zostać włożone do koszyczka. Wyjaśnia swój wybór. Z pomocą R. wypełniają nimi przygotowany koszyczek.
• Karta pracy, cz. 3, s. 73. (5-latki)
Rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie.
• Karta pracy, cz. 3, s. 74. (5-latki)
Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zadań. Słuchanie zagadek. Rozwiązywanie ich.
Pozdrawiam
Leokadia Dolega