Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

18
05.2020

Tematyka na cały tydzień:ŚWIĘTO RODZICÓW

 

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 18.05.2020 r. - MAMA I TATA

 

1. Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata. (3, 4, 5-latki)

Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…

Dziecko kończy zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych),

R. zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

 

Słuchanie wiersza.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

 

Rozmowa na temat wiersza.

Kim dla dziecka jest mama i tata?

Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Kończenie zdań rozpoczętych przez R.

Moi rodzice są kochani, bo…

Pomagam rodzicom w…

Lubię być w domu, bo…

Z tatą najchętniej robię…

Z mamą najchętniej robię…

 

Aktywne słuchanie wiersza.

R. recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów.

Mama i Tata to świat nasz… (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

to dobre, czułe, pomocne… (ręce)

i kochające najmocniej… (serce).

To są wyprawy do kraju… (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do… (słońca)

oraz cierpliwość co nie ma… (końca).

Kochana Mamo, Kochany… (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),

że nas kochacie, że o nas(dbacie)

i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).

 

Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

 

2. Portrety naszych rodziców – zajęcia plastyczne. (4, 5-latki)

Zapraszam dzieci do wykonania portretów swoich rodziców. Dziecko zamyka oczy i przypomina sobie wygląd swoich rodziców.

Następnie dziecko:

na jednej części kartki rysuje według instrukcji portret mamy,

na drugiej części kartki rysuje portret taty.

R. podpowiada dziecku kolejne etapy rysowania portretu, np. najpierw okrągła głowa, potem oczy, brwi, nos, usta, uszy, kolor włosów. Zadaje pytania pomocnicze, np. Czy twoja mama nosi okulary? Czy twój tata ma wąsy?

 

 

Pozdrawiam

Leokadia Dolega