Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

21
05.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 21.05.2020 r. – WOKÓŁ MAMY I TATY

 

Zajęcie 1. (5 – latki)
Wokół mamy i taty – ćwiczenia i zabawy.
• Dziecko układa zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach. R. zapisuje wybrane zdania na kartonowych czerwonych sercach. Serca posłużą jako pamiątka od dziecka dla rodziców.
• Liczenie słów w zdaniach. R. odczytuje zdania z serc, a dziecko liczy w nich słowa i podaje ich liczbę. Np.: Mama to mój największy skarb. (5) Niech tata żyje sto lat! (5) Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8) Mamo, tato kocham was. (4)
•Dzieci dzielą nazwy na sylaby. Przykładowe wyrazy: róża, czekolada, tort, kot, obrazek, wazon, kawa, korale, irys, gerbera, pudełko…
• Podawanie rymów do słów: mama, tata. Mama – rama, gama, tama, dama, lama… Tata – wata, data, chata, łata, mata…
• Zabawa
Czy znam imię mamy i taty? Dziecko podaje imiona rodziców, dzieli je na sylaby. Określa pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach.

 Śpiewanie piosenki Mój tata. (3, 4, 5 – latki)
https://www.youtube.com/watch?v=gf0NbCPJIrQ

Zajęcie 2. (3, 4, 5 – latki)
Obrazek z konwaliami dla taty i mamy.
• Rozwiązanie zagadki o konwalii.
Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami, ale nie dzwoni (konwalia).


Oglądanie i wąchanie bukiecika konwalii ogrodowych (lub leśnych).
• Rozmowa na temat konwalii. R. pyta:
− Jak wygląda roślina?
− Ile dzwonków jest na jednej łodyżce?
− Gdzie rosną konwalie?
− Czy można je zrywać?

Konwalia majowa jest rośliną leczniczą i ozdobną, nie jest już rośliną chronioną. Występuje często w lasach niemal całej Polski, ale można ją również hodować. Jej głównym walorem są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu i dzwonkowatym kształcie. Konwalia jest bardzo trująca, połknięcie kilku jagód może spowodować śmierć dziecka.
Wykonanie popcornowych konwalii, porządkowanie miejsc pracy.
• Wręczanie obrazka rodzicom.

Rozmowa na temat słowa serce. (4, 5 – latki)
Wycięty z czerwonego kartonu kształt ludzkiego serca. R. pokazuje dziecku serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pyta:
− Z czym ci się kojarzy ten kształt?
− Czym jest serce? Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.
− Do czego ludziom potrzebne jest serce?
− Czy tylko ludzie mają serca?
− Czy znacie jakieś przysłowia o sercu? Np.:
Co w sercu to na języku.
Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Serce nie sługa, nie zna co to pany.

Karta pracy, cz. 4, s. 51. (5 – latki)
Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż.
• Karta pracy, cz. 4, s. 52. Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

Karta pracy, cz. 2, nr 54. (4 – latki)
Dziecko: − rysuje w ramkach prezenty, jakie chciałoby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy), − odczytuje wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą R.), − dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.

Pozdrawiam Agnieszka Śliwińska - Gabryś