Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

26
05.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 26.05.2020 r. – CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE

Zajęcia 1. (3, 4, 5 – latki)

Zabawa: „Wyrażamy emocje” (instrumenty można zastąpić przedmiotami codziennego użytku).
R. czyta tekst Bożeny Formy:
Kiedy na niebie słoneczko świeci, cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
R. zadaje pytanie
.
− W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku?
R. tak kieruje wypowiedziami dziecka, żeby uzyskać odpowiedzi: poprzez śmiech, podskoki, klaskanie. Następnie dz. powtarza wspólnie z R. tekst. W rytmie wygrywanym na bębenku dz. klaszcze, podskakuje. Dz. recytuje z rodzicem:
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury, deszcz pada i każdy ma humor ponury. Dz. porusza się, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę; powtarza tekst znudzonym głosem, zgodnie z rytmem tamburynu.
Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie, jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.
Dz. grozi palcem, recytując tekst oburzonym tonem, zgodnie z rytmem marakasu.
Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła, wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
Dz. robi przerażoną minę i recytuje tekst szeptem, zgodnie z rytmem drewienek.
Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam, łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
Dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem, zgodnie z rytmem trójkąta.

Co jest cięższe, a co lżejsze? (4, 5 – latek)
– zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.
• Zapoznanie z wagą szalkową. Dziecko ogląda wagę, nazywa jej części za R. W razie braku wagi rodzic może zbudować najprostszą wagę z wieszaka lub nieco trudniejszą.
https://www.youtube.com/watch?v=iRxZxr2_NOs


• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.
R. przygotował klocki: drewniane, sześcienne i misia. R. mówi, że dziecko będzie porównywać wagę (masę) misia i klocków.
• Pierwsza sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
− Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?
− Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?
• Druga sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
− Co jest cięższe? Co jest lżejsze?
− Po czym poznałeś, że cztery klocki ważą tyle co miś?
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
− Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?
− Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
• Karta pracy, cz. 4, s. 55.(5- latki)
Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
• Zabawa ruchowa Waga.(3, 4, 5 – latki)
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem i stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.
Zajęcia 2. (3, 4, 5 – latki)
• Ćwiczenia gimnastyczne
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy( 5 – latki).
– utrwalanie nazw miesięcy. W miejscach oznaczonych * dziecko powtarza za R. – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.
Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:

styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.

Miłego dnia
Agnieszka Śliwińska - Gabryś