Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

28
05.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 28.05.2020 r. – MOJE UCZUCIA

Zajęcia 1. (3,4,5 latki)

Nazwij emocje.



• R. pyta:
(4, 5 latki)
− Kiedy się złościsz?
(Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcę albo dostać tego, czego potrzebuję, gdy ktoś chce wyrządzić mi krzywdę).
− Kiedy się smucisz? (Gdy żegnam się z tym, co straciłem albo gdy godzę się z tym, że niektórych rzeczy nie będę mieć).
− Kiedy się boisz? (Gdy czuję zagrożenie, strach chroni mnie przed nim, bo każe mi krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).
− Kiedy się cieszysz? (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
− Kiedy się wstydzisz? (Gdy różnię się czymś od innych i oni dają mi to odczuć; gdy nie spełniam czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano mnie na czymś niewłaściwym).
− Kiedy zazdrościsz? (Gdy nie mam tego, co mają inni – pojawia się wtedy we mnie złość lub smutek, mogę czuć jedno i drugie).
• Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.(4, 5 latki)
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

• Rozmowa na temat tekstu.
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest mi wesoło?
− Czy zdarza się, że coś cię smuci?
− Czy zdarza się, że coś cię złości?
R. przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

• Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dziecko, i tego, co je smuci. (3,4,5 latki)
Dla dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki.
Po lewej stronie kartki (chmurka) dz. rysuje to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je cieszy. Potem dziecko omawia swoje rysunki.
Zajęcia 2.
• Ćwiczenia fitnesshttps://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc(3,4,5 latki)
• Nauka wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Wszystkie dzieci.
W sercach dzieci
radość gości
– gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości
– przecież po to są!
• Wprowadzenie nazwy czerwiec na podstawie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach. (5 – latki)
Drogą do lasu
idzie już czerwiec
z wiązanką chabrów
i dzbanem czernic.
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy:
− Już czas najwyższy
na sianokosy.
R. pyta dziecko:
− Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Co to są sianokosy?
− Jak wyglądają chabry?
− Wymień nazwy wszystkich miesięcy, zaczynając od czerwca.

Karta pracy, cz. 4, s. 59. (5 – latki)
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.
• Karta pracy, cz. 2, nr 57. (4 – latki)
Dziecko: − słucha rymowanki i imion dzieci. − łączy obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw.

Pozdrawiam
Agnieszka Śliwińska - Gabryś