Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

05
06.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A w dniu 05.06.2020 r. - SŁONECZNY UŚMIECH

 

1. Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech. (3, 4, 5-latki)

 

Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.

Gdzie wybieracie się na wakacje? Gdzie chciałybyście wyjechać?

 

Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

słoneczko świeci.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Kto przesyłał uśmiechy?

Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

Dlaczego przesyłał je dzieciom?

 

Karty pracy, cz. 4, s. 68–69. (5-latki)

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

 

R. opowiada o tych miejscach, zadaje dodatkowe pytania; dziecko opowiada o innych, ciekawych miejscach w Polsce.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 70. (5-latki)

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.

Dziecko porusza się swobodnie przy akompaniamencie dowolnego instrumentu. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się zgodnie z poleceniem podanym przez R., np.: Zatrzymaj się przodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, na krzesełku, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka). R. sprawdza poprawność wykonania poleceń.

 

Zabawa ruchowa Łódka na falach.

Dziecko siada skrzyżnie, wykonuje małe skłony boczne z jednej strony na drugą – łódka kołysze się na małych falach. Potem wykonuje głębsze skłony – duże fale, rękami uderza z boku o podłogę, dziecko naśladuje głosem uderzanie fal o burtę łódki – chlup, chlup.

Zabawa z zastosowaniem rymowanki.

Dziecko maszeruje po kole i rytmizuje tekst: Wakacje, wakacje, na przygody czas, klaszcząc w dłonie. Przy słowach: Powita nas łąka, pole oraz las – maszeruje z machaniem rękami nad głową.

 

Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

Dziecko słucha zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiada ich zakończenia – rozwiązania.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

 

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

 

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,

czyli panu… (policjantowi)

 

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu… (drzwi)

 

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane, gumowe…(kalosze)

 

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

 

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)

 

Karta pracy, cz. 4, s. 71. (5-latki)

Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na

wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Zabawa ruchowa Moja piłka robi tak.

Dziecko naśladuje ruchy piłki. Gdy R. podrzuca piłkę nisko, dziecko podskakuje tuż nad podłogą, w miejscu. Podrzuca piłkę wysoko – dziecko podskakuje w miejscu; kozłuje piłkę dookoła siebie – dziecko przeskakuje z nogi na nogę wokół własnej osi; turla piłkę po podłodze – dziecko ostrożnie turla się po dywanie; spaceruje po sali, odbijając piłkę – dziecko porusza się, skacząc na dwóch nogach.

 

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 79.

Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju. Porównywanie ich liczby. (5-latki)

 

Pozdrawiam

Leokadia Dolega