Relacja z rajdu 22.09.2018 r.

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

07.2019

54 JESIENNY

ZLOT TURYSTÓW PIESZYCH

Forty Twierdzy Kraków

Benedykt – Prokocim - Swoszowice

22.09.2018 r.

Nowy sezon turystyczny rozpoczęliśmy rajdem do Krakowa. Tak niedawno odwiedzaliśmy to miasto w minionym roku szkolnym. Dziś mogliśmy się spotkać ponownie na turystycznym szlaku nawiązującym tematyką do rajdu majowego. Nasze szeregi wzmocnili rodzice, pod których bacznym okiem mogliśmy się poczuć niemal jak na wakacjach. Zwiedziliśmy Rynek w Podgórzu, Wzgórze Lasoty – Fort Św. Benedykta. Wspinaliśmy się niestrudzenie na Kopiec Kraka, by podziwiać przepiękną panoramę miasta i okolic. Przemierzaliśmy Rezerwat Bonarka podziwiając jego osobliwości przyrodnicze. W Fortach: Prokocim, Barycz, Kosocice, Rajsko i Swoszowice mogliśmy usłyszeć wiele ciekawych informacji od przewodnika i przodowników naszej wycieczki między innymi na temat strategicznej lokalizacji fortyfikacji, życia koszarowego żołnierzy stacjonujących tu w przeszłości oraz podziwiać wystawy historyczne poświęcone walce o niepodległość i Polakom zasłużonym Ojczyźnie. Na trasie mijaliśmy pomniki upamiętniające poległych, więźniów obozowych i wydarzenia przeszłości. Na mecie rajdu po turystycznym posiłku mogliśmy spotkać się z innymi uczestnikami i organizatorami zlotu. Uczestniczyliśmy w konkurencjach sprawnościowych i zdobywaliśmy nagrody. Na zakończenie złożyliśmy wiązankę pod pomnikiem Marszałka Piłsudskiego. Szlakami niepodległości będziemy wędrować już wkrótce.

Zachęcamy wszystkich do uczczenia 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości poprzez aktywny udział w rajdach poświęconych temu wydarzeniu.