Programy/projekty edukacyjne

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Przejdź do - Ogólnopolski projekt Sztuka Emocji cd.

Ogólnopolski projekt Sztuka Emocji cd.

Uczniowie ze świetlicy szkolnej zastanawiali się jaką emocją jest spokój? Za pomocą relaksacji, tańca, prac plastycznych.

19
04.2024

Przejdź do - Aktywna klasa - podsumowanie.

Aktywna klasa - podsumowanie.

Miło nam jest poinformować, że nasza  szkoła za udział w projekcie Aktywna klasa otrzymała bon podarunkowy o wartości 300,00 zł do zrealizowania w sklepie Decathlon.

Organizatorem konkursu była Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Jaworznie.

Celem projektu Aktywna klasa było zorganizowanie w szkołach zajęć mających m.in. za zadanie promowanie prozdrowotnej aktywności fizycznej wśród uczniów oraz integracji społeczności szkolnej.

 

Dziękujemy nauczycielom i uczniom za zaangażowanie w realizację projektuUśmiech

 

 

25
03.2024

Projekt "Aktywna klasa"

 
Sprawozdanie z Projektu „Aktywna klasa”
 
W ciągu ostatnich tygodni nasza społeczność szkolna wspólnie angażowała się w projekt "Aktywna Klasa", który miał na celu promowanie zdrowia fizycznego i psychicznego w naszej szkole. Przeprowadziliśmy szereg działań, które miały na celu zachęcenie uczniów do aktywności fizycznej, wspólnej zabawy i integracji. Poniżej prezentujemy podsumowanie naszych działań:
 
1. Sportowe przerwy: Podczas każdej przerwy nauczyciele wychowania fizycznego w sali gimnastycznej organizowali tzw ,,sportowe przerwy’’ podczas których uczniowie mogli aktywnie spędzać czas grając w siatkówkę, piłkę nożną bądź podejmować się różnych sportowych wyzwań np.: ,,która para odbiję najwięcej piłkę siatkową”, ,,kto zdobędzie najwięcej celnych rzutów do kosza w ciągu dwóch minut’’ itp. Prowadzono również wewnątrzszkolną rywalizację sportową dla zespołów mieszanych z klas IV-V oraz VI-VIII w turniejach gier zespołowych. Na każdej przerwie uczniowie mają do dyspozycji trzy stoły tenisowe , które cieszą się ogromną popularnością. Uczniowie mogą doskonalić technikę gry tenisa stołowego , aktywnie spędzać wolny czas , integrować się z kolegami i koleżankami z innych klas jak też mają możliwość przeżywać swoje małe sukcesy sportowe.
2. Taneczne przerwy: Nie zapomnieliśmy także o tanecznych przerwach, które organizowaliśmy co piątek. Uczniowie mieli okazję do zabawy, tańca i integracji na świeżym powietrzu.
3. Relaksacja i masaż: W trakcie intensywnego dnia szkolnego, zorganizowaliśmy relaksacyjne przerwy, podczas których uczniowie mogli odpocząć i zregenerować siły. Przez krótką sesję masażu i ćwiczenia oddechowe, uczniowie mogli skoncentrować się na dalszych zajęciach.
4. Sceniczne umiejętności: Młodzi aktorzy mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności scenicznego wyrazu podczas przerw śródlekcyjnych w formie wprawek dramowych. Dzięki temu uczniowie mogli rozwijać kreatywność, pewność siebie, inwencję ruchową oraz umiejętności współpracy.
5. Zajęcia z matematyki: Stworzyliśmy wyjątkową przerwę podczas zajęć z matematyki, której celem było wzmacnianie koncentracji i skupienia uwagi. Było serdeczne przywitanie, by każdy dzień zaczynać od uśmiechu i pozytywnej atmosfery.
 

26
02.2024

Przejdź do - Ogólnopolski Projekt "Sztuka emocji" cd.

Ogólnopolski Projekt "Sztuka emocji" cd.

W lutym tematem przewodnim projektu jest poznanie emocji odwagi. Podczas zajęć świetlicowych rozmawialiśmy na temat odwagi, przypominaliśmy sobie bohaterów literackich, którzy wyróżniali się tym uczuciem. Uczniowie wykazali się kreatywnością, twórczym myśleniem i zaangażowaniem. Zajęcia były prowadzone w oparciu o fotografię, zgodnie z założeniami projektu.

22
02.2024

Przejdź do - Ogólnopolski Projekt "Sztuka emocji" cd.

Ogólnopolski Projekt "Sztuka emocji" cd.

W styczniu uczniowie ze świetlicy szkolnej rozmawiali o zazdrości. Dzieci wyruszyły w daleką podróż literacką. Poznały utwór J.Słowackiego „Balladyna” w trakcie, której dowiedziały się czym jest zazdrość i jaką ma destrukcyjną siłę. Podczas zajęć szukaliśmy pomysłów, jak eliminować uczucie zazdrości, pokonywać je i zamieniać na uczucia pozytywne.
Z niecierpliwością czekamy na poznanie kolejnej emocji.

04
01.2024

Program "Szkoła z klimatem"

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14
PRZYSTĄPIŁA DO PROGRAMU„ SZKOŁA Z KLIMATEM”.
 
 Nasza szkoła przystąpiła do programu „Szkoła z Klimatem”, do którego zaprosiła nas Jaworznicka Izba Gospodarcza.
Główne cele programu to:
  • Tworzenie Przyjaznej Przestrzeni Szkolnej: Wyobraźcie sobie, że możecie zmienić swoją szkołę, uczynić ją bardziej przyjazną i ekologiczną. Właśnie tego dotyczy pierwszy cel.
  • Ogród Deszczowy i Edukacja Ekologiczna: Drugi cel to realizacja modelowego ogrodu deszczowego i zajęcia na temat ochrony środowiska.
Biorąc udział w programie mamy szansę zaprojektować dla szkoły pomysłowe wnętrze lub zewnętrzny ogród deszczowy. Aby mieć szansę na realizację jednego z  powyższych celów nasza szkoła musiała przygotować prace plastyczne dowolną techniką wraz z opisem do każdego z powyższych celów, które zostaną ocenione przez komisję konkursową.
Grupa uczniów z klas 7 i 8 z pomocą nauczycieli geografii, chemii fizyki, biologii i plastyki przygotowała makietę terenu szkoły wraz z budynkami, która przedstawiała propozycję zmiany wnętrza szkoły i krótki opis (dlaczego  właśnie taka zmiana jest konieczna). Do drugiego celu –uczniowie przedstawili na makiecie  jak widzą zbiór deszczówki wokół  szkoły i krótko  opisali dlaczego jest to takie ważne. Uczniowie przy tworzeniu makiety wykorzystywali  materiały z recyklingu.Finalnie zostaną wytypowane trzy placówki naszego miasta, w których zostanie zrealizowany program „Szkoła z klimatem – działania partycypacyjne dla człowieka i środowiska”.

18
12.2023