Celami projektu realizowanego w naszej szkole było m. in. rozwijanie wiedzy dotyczącej powstania warszawskiego, budowanie tożsamości narodowej, rozbudzania uczuć patriotycznych, uświadomienie uczniom konieczności dbania o pokój na świecie oraz realizacja podstawy programowej z historii.
W ramach realizacji zadań projektu uczniowie klas siódmych i ósmych zarówno na lekcjach historii, jak i na języku polskim wzbogacali swoją wiedzę na temat powstania warszawskiego. Na historii nasi wychowankowie poznali genezę, przebieg i skutki powstania warszawskiego. Zapoznali się także z symbolami Polski Walczącej oraz w grupach w czasie lekcji wykonywali wybrane symbole. Szczególnie zainteresował ich temat dotyczący codzienności w czasie powstania, czyli sposobów dostarczania żywności, dbania o zdrowie i higienę osobistą w tak trudnych warunkach, z jakimi musieli się zmierzyć powstańcy.
Uczniowie zapoznali się także z fragmentami lektury „Pamiętnik z powstania warszawskiego” autorstwa Mirona Białoszewskiego. Jego twórczość stanowiła inspirację do redagowania własnych tekstów przez naszych wychowanków.
Poznali również życie warszawskich dzieci w czasie powstania, oglądając filmik pt. „Warszawskie dzieci, czyli o powstaniu warszawskim” oraz „Powstanie warszawskie oczami dzieci”.
Ponadto uczniowie klas ósmych i klasy piątej w maju 2025 r. mają zaplanowaną wycieczkę do Warszawy i głównym punktem programu tego wyjazdu będzie zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego.