Kształcenie na odległość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

26
03.2020

Scenariusz do realizacji podstawy programowej z dziećmi przedszkolnymi – grupa A

w dniu 26.03.2020r. – WIOSNA NA ŁĄCE

 

  1. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – Wiosno, gdzie jesteś? (3, 4, 5 – latki)
    Dziecko naśladuje czynności i odgłosy, o których opowiada Rodzic.
    Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (dz. maszeruje w różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladuje poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladuje śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biega z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, rozgląda się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladuje klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladuje żabie skoki). Nawoływały się cichutko (cicho kumka), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciąga się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladuje brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biega w miejscu i wymachuje rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladuje wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kicha: aaa… psik!- zasłania usta ręką). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszeruje, uśmiechając się).

  2. Zadania dla poszczególnych grup wiekowych:

Pięciolatki -
Zadania matematyczne – Motyle i kwiaty. Liczmany, np. klocki.
R. przedstawia dziecku sytuacje, np.
1) Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Dziecko układa liczmany, liczą je i odpowiada na pytanie.
2) Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
3) W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką? −
4). Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
• Nowe przygody Olka i Ady
Karta pracy, cz. 3, s. 55. Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na pytania. Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula (R. może narysować taki szlaczek na kartce ołówkiem, a dziecko poprawi po śladzie dowolnym kolorem kredki).

Czterolatki :
•Nowe przygody Olka i AdyKarta pracy, cz. 2, nr 22 i 23. Dziecko: − ogląda obrazek, − mówi, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna. Leszczyny i bazie R. może narysować wg wzoru na dowolnej kartce, a dz. uzupełni brakujące elementy.

Wykonanie pracy plastycznej prze 4 i 5 latki na temat: „ Narysuj i pokoloruj mieszkańców łąki”.

Trzylatki: Przy pomocy rodziców dz. wykona obrazek wg wzoru. Może być o wiele ładniejszy!

Wszystkie chętne dzieci mogą nauczyć się piosenki : „ Maszeruje wiosna”

zamieszczonej na portalu Zdalne lekcje - Portal Gov.pl

(Na portalu, wchodząc na- oddział przedszkolny -a następnie: Już przyszła wiosna" i śpiewaj z innymi).

Pozdrawiam Agnieszka Śliwińska Gabryś

Ps. Proszę (w miarę możliwości) o przesyłanie zdjęć wykonanych prac na mojego maila (w razie jego braku mms-em), a ja postaram się je opublikować na stronie szkoły w zakładce grupy A.