Profilaktyka otyłości

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

27
01.2018

Sprawozdanie z działań w ramach projektu profilaktyki otyłości — „Stawiam na zdrowie”

(koordynator pedagog szkolny)

Zdrowi młodzi ludzie, którzy odznaczają się właściwym BMI, nie zagrożeni otyłością — odznaczają się aktywnością fizyczną i umysłową. Nie mając większych problemów w nauce i będąc sprawnymi fizycznie mogą odnosić na co dzień sukcesy. Nawiązują łatwiej pozytywne relacje interpersonalne, chętniej podejmują różnorodne zadania, pokonują napotkane trudności, rozwijają zainteresowania i pasje. W konsekwencji dzieci i młodzież nie są skłonne do podejmowania zachowań ryzykownych.

W związku z propagowaniem zdrowego stylu życia, zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, mającej służyć zdrowiu, odporności, aktywności umysłowej projekt „Stawiam na zdrowie” kierowany jest do całej społeczności uczniowskiej.

 

Lp.

 

Zadanie zrealizowane w I półroczu roku szkolnego 2017/2018.

1.

Gimnastyka przy muzyce w ramach lekcji wychowania fizycznego w klasach I-III.

2.

Stawiam na śniadanie — tematyczne zajęcia w klasach I (w oparciu o scenariusz z www.zdrowojem.fundacjabos.pl).).

3.

Dbam o to, co jem i jak spędzam czas — tematyczne zajęcia w klasie I–III (w oparciu o scenariusz z www.zdrowojem.fundacjabos.pl).

4.

„Ze zdrowiem za pan brat” — konkurs wiedzy o zdrowiu w klasach III.

5.

Praca projektowa: menu do stołówki szkolnej — tematyczna lekcja j. angielskiego w klasach V.

6.

Opisywanie jedzenia — tematyczna lekcja j. angielskiego w klasach VI-VII.

7.

Pomiar masy ciała i wzrostu. Obliczanie BMI. Wyłonienie grupy dzieci z nadwagą i otyłością - pielęgniarka szkolna; lekcje biologii w klasach VII.

8.

Szkodliwość spożywania słodkich artykułów spożywczych. Ćwiczenia słuchu fonemowego — tematyczne zajęcia logopedyczne wśród uczniów z klas II-III.

9.

Poznajemy składniki pokarmowe. Gorzka prawda o cukrze — tematyczna lekcja przyrody w klasach IV, IIa.

10.

Zasady przygotowywania i spożywania posiłków. Mądre zakupy — tematyczna lekcja przyrody w klasach IV, IIa.

11.

Zdrowy styl życia, to znaczy jaki? — tematyczna lekcja wychowawcza w klasie IIa, VIb, VIIb.

12.

Higiena i zdrowie nastolatka — tematyczne zajęcia wychowawcze w klasie VII b.

13.

Już się zmieniam, staję się kobietą — tematyczne zajęcia wychowawcze wklasie VIIb.

14.

Czekają mnie zmiany, staję się mężczyzną — tematyczne zajęcia wychowawcze w klasie VII b.

15.

Omówienie roli owoców i warzyw w odżywianiu w oparciu o wiersz J. Brzechwy „Na straganie”. Ćwiczenia słuchu fonemowego — tematyczne zajęcia logopedyczne wśród uczniów z klas I–III.

16.

Źródło życia i zdrowia — woda! — tematyczne zajęcia w klasach IIa, IIIb (w oparciu o scenariusz z www.zdrowojem.fundacjabos.pl).

17.

Czynności wykonywane w czasie wolnym. Wprowadzenie nazw czynności — tematyczna lekcja j. angielskiego w klasach IV.

18.

Wiem co jem, zdrowo się odżywiam — tematyczna lekcja wychowawcza w kl. VIb.

19.

Wiem co jem! Odżywiam się prawidłowo — tematyczna lekcja wychowawcza w klasie VIIb.

20.

Przygotowujemy sałatki owocowe — zajęcia praktyczne
w klasie IIIa.

21.

Jak się odżywiam? — tematyczna lekcja wychowawcza w klasie Vb.

22.

Życie bez nałogów! — tematyczna lekcja wychowawcza w klasie Vb.

23.

Poznaję świat za pomocą zmysłów! — tematyczna lekcje w klasach I.

24.

Żyjemy zdrowo — tydzień tematycznych zajęć z dziećmi przebywającymi na świetlicy szkolnej.

25.

Dojrzewania - rozwój fizyczny — tematyczne lekcje  WDŻ w klasach VII (dziewcząt i chłopców osobno).

26.

Czego jeszcze nie wiem, nie pamiętam... powtórka z dojrzewania dla chłopców i dziewcząt — tematyczne lekcje WDŻ w klasach VI:

  • Nastolatka przed lustrem, czyli o urodzie i nie tylko (dziewczęta);

  • Higiena i zdrowie nastolatka (chłopcy);

  • Jedzenie wrogiem? Anoreksja i bulimia. (dziewczęta).